۱۳۸۷ آبان ۱۶, پنجشنبه

Le violon rouge

به طور اتفاقی در حين شخم زدن آهنگ هام چشمم افتاد به موسيقی فيلم ويولون قرمز که سال پيش دانلود کرده بودم. ياد موسيقی فوق العاده ی فيلم و فضای چند زبونه ش افتادم. ويژگی هايي که اون رو از فيلم های روتين هاليوودی متفاوت می کنه (تنها تلاشی که هاليوود معمولاً در واقعی نشون دادن فيلم ها می کنه تغيير لهجه ی بازيگرهاس. شايد همينه که آمريکايي ها فکر می کنند مردم همه جای دنيا بايد انگليسی بلد باشن!) ولی توی اين فيلم مردم هر منطقه ای به زبون خودشون صحبت می کنن.

در يک جستجوی سرسری توی ويکيپديا متوجه شدم که فيلم در واقع کانادايه و کارگردان فيلم اهل کبک (François Girard). حراجی انتهای فيلم هم در مونترال اتفاق می افته! گرچه زندگی ويولون قرمز تخيلی بيش نيست, ولی حتی تخيل اين که اين ويولون در طی "زندگی هنريش" زمانی از اين شهر گذشته احساس خوبی بود!

تم اصلی فيلم در هر اپيزود يک بار توسط ويولون نواخته می شه به جز اپيزود اول در ايتاليا که در اون خود آنا برای بچه ش زمزمه ش می کنه.

بشنويم:Anna’s theme

پ.ن. از قرار معلوم آقای Girard يه فيلم جالب ديگه هم در کارنامه ش داره به اسم " 32 فيلم کوتاه درباره ی Glen Gould " که با الهام از 32 وارياسيون Goldberg باخ و از جهات مختلف به شخصيت و زندگی و موسيقی استاد نگاه کرده.


۱ نظر:

Unknown گفت...

"دانلود نمی شود"
خیلی خوب بود این اطلاعات. فیلم هم که گفتن نداره! چندین باری دیدمش، یا به عبارتی چندین بار شنیدم! موسیقیشو جدا از فیلم ندارم. البته الان خود فیلم رو هم ندارم. کلی حیفم شد که نیاوردمش!